Ei siitä ihan fifiä tullut, mutta pitsineuletta kuitenkin.
Jääkiekon ensimmäisellä erätauolla päättelin vielä viimeiset langat ja kuvia tulee heti kunhan tämä peli loppuu.
Jihuu!

---- ----- ------ ------- ------- ------ ------

Noniin, nyt olis sitten kuviakin.
Kun alkaa vastustamaan niin vastustaa sitten loppuun asti.
Kamerasta loppui tietenkin patterit juuri ratkaisevalla hetkellä ja kuvausta varten piti lähteä vielä patterimetsäänkin. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Fifihän tästä piti alunpitäen tulla. Suuri koitos siinä mielessä että mulla ei tahdo hermot kestää tämmöstä pipertämistä yhtään. Siis jos nätisti asian haluaa ilmaista.
Kokeilin ja kokeilin. Aina se vastusti jossain kohdassa. Uusiksi ja taas vastusti.
Sitten aloin jo pelätä että lanka loppuu kesken, niin paljon mulla jo oli valmiina näitä kivoja alotettuja nyssäköitä.
Tilasin lisää lankaa ja sain kaveriltakin hätäapuna hieman toista kerää.
43206.jpg

Sitten keksin että voisin kokeilla virkata! Siis minä joka en ole oikeastaan ikinä edes virkkuukoukkuun koskenut. Olenhan tietysti reikäponchoja tehnyt, mutta sitä ei lasketa.
Siispä pirkan ohjeella valmistui useampikin kolmiohuivi.

Sitten keksin sen kuningasidean! Määhän alankin tehdä puseroa!
Ei muuta kuin lankakauppaan ja kudin käteen. Kuvassa näkyykin puolivalmis takakappale, hihat ovat jo valmiit.

Kuitenkin mietin siellä syvällä pääkopassani että se mun olympiapitsineuleeni on yhä edelleen tekemättä. Eihän siinä auttanut kuin ottaa addit vaan taas käteen ja toivoa parasta. Selasin useammankin ohjekirjan ja kolusin nettiä. Joku _todella_ helppo pitsineule täytyisi löytää, mun hermoilla ei yksinkertaisesti mitään vaikeaa tehdä. Tässä vaiheessa langatkin olivat jo saapuneet, joten mitään erikoista syytä aiheen lykkäämiseen ei enää ollut.
Ja niinhän se sitten tämä mun shaalini jääkiekkoa katsellessa syntyi. Hitaasti mutta varmasti. Helppo ja yksinkertainen siihen nähden mitä mun olisi ensin pitänyt tehdä, mutta ah, Valmis!
Pituutta vähän reilu 2 m, leveyttä 50 cm. Ja paino n. 140 g. Lankana Novitan Kid Mohair.
Olen ylpeä itsestäni vaikkei tällä mitalia tullutkaan.
43207.jpg